Czym jest FORUM

Wspieramy przyszłość

     Nasze stowarzyszenie zostało zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym w dniu 19.06.2002 roku. Założycielami było 15 osób fizycznych, którzy na zebraniu założycielskim w dniu 15.04.2002 roku, uchwali statut stowarzyszenia. Obecnie zrzeszamy prawie 50 członków w różnych grupach wiekowych, z różnorodnych dziedzin działalności, członkowie nie przynależą do żadnych partii politycznych. Pomysłodawcami i inicjatorami założenia stowarzyszenia byli: Mariusz Bieława, Zbigniew Chyziak, Ryszard Kądziela, Jan Rerus. Działamy na różnych polach społecznych, charytatywnych i zawodowych. Realizacja zadań następuje poprzez indywidualne działania członków stowarzyszenia na własnych gruntach zawodowych i osobistych jak również poprzez zadania wyznaczane przez stowarzyszenie. Uczestniczymy w WOŚP, turniejach, konkursach, zawodach sportowych i festynach organizowanych na naszym terenie. Corocznie, w pierwszą sobotę czerwca, organizujemy „Dzień Dziecka” z lokalizacją na os. Konstytucji 3 Maja w Sulechowie, gdzie bawi się i nieodpłatnie korzysta w wielu atrakcji ogromna rzesza najmłodszych naszych pociech.

     Od 2002 roku braliśmy udział we wszystkich wyborach samorządowych, teraz w 2014 roku wystawiamy kandydatów do kolejnej czwartej kadencji. W 2002 roku startowaliśmy z organizacja pracodawców i stowarzyszeniem kupców RAZEM jako komitet „GOSPODARCZY”. W 2006 roku wystartowaliśmy w podobnym składzie z tym, że organizacja pracodawców nie była aktywna i dlatego komitet nazwaliśmy „RAZEM z FORUM”. W 2010 roku taki jak w 2014 roku startujemy samodzielnie jako Sulechowskie Stowarzyszenie FORUM. Stowarzyszenie RAZEM uległo rozwiązaniu, zaprzestając działalności. Za każdym razem wystawialiśmy swojego kandydata na Burmistrza Sulechowa i mieszkańcy gminy Sulechów udzielali naszemu kandydatowi poparcia. W dwóch pierwszych kadencjach (2002-2006; 2006-2010) był nim pan Ignacy Odważny, który zrezygnował z dalszej pracy na rzecz mieszkańców. Naszym zdaniem było to wynikiem wielkich obaw i strachu przed następną kadencją, która z racji zaciągniętych kredytów musiała ograniczyć się do minimalnych nakładów m.in. na remont i nowe zadania oraz konieczności podołania ogromnemu wyzwaniu ustabilizowania finansów w sposób umożliwiający powrót do „normalności” w kadencji 2014-2018. Skutkowało to „zaciąganiem pasa” i tym samym narażania się na nieuchronna krytykę, dlatego ww. nie podjął tych wyzwań. W 2006 roku kandydatem naszym na Burmistrza Sulechowa był pan Roman Rakowski. Wspólnymi siłami naszego stowarzyszenia i Burmistrza Romana Rakowskiego, mając większość w Radzie Miejskiej, podołaliśmy wyzwaniom i wyciągnęliśmy gminę z zadłużenia uniemożliwiającego dalszy rozwój gminy dając duże możliwości i szanse dla samorządowców kadencji 2014-2018. Należy podkreślić, że desygnowaliśmy do kandydowania obu ww. Burmistrzów i po głębokiej analizie, biorąc pod uwagę szereg okoliczności, które tak naprawdę z wiadomych względów znane są tylko nam, postanowiliśmy, iż naszym kandydatem na Burmistrza Sulechowa kadencji 2014-2018 jest pan Roman Rakowski. Decyzja nasza powinna być poważnie wzięta pod uwagę i zaakceptowana przy głosowaniu w dniu 16.11.2014 roku. Należy się zastanowić nad celem i sposobem rezygnacji z kandydowania poprzedniego Burmistrza: gdyby ojciec miał dobrą firmę i zaciągnął kredyty zakupując każdemu w rodzinie nowy samochód, nowe meble, ubiory z wyższej półki itp., a później uznał, że się napracował, zamknął działalność i zwolnił pracowników, a za uzyskane dla siebie pieniądze wyjeżdża na cztero letni urlop pozostawiając spłatę kredytów rodzinie. To co by rodzina powiedziała, jak by zareagowała, gdyby udało jej się ustabilizować spłaty kredytu zaciągając mocno pasa z dużymi wyrzeczeniami i ciężką pracą wracając do normalności, a ojciec chciałby wrócić i znów rodzinę uszczęśliwiać nowymi zakupami ? Czy na pewno oddali by jemu w zarządzanie swoim życiem i finansami? My stawiamy na tych co nas nie zawiodą ! Oczywiście jedna kadencja Burmistrza jest czasem za krótkim, aby można było dokonywać ocen, ponieważ w tym okresie następują przygotowania do możliwości rozwojowych w dalszym okresie czasu. Dlatego, w niektórych krajach wysoko rozwiniętych, kadencja Burmistrza jest dłuższa. Natomiast jakby ktoś na siłę próbował oceniać kadencję Burmistrza Romana Rakowskiego (domyślnie – negatywnie), to należy obrać prawidłowy punkt odniesienia. Możemy zadać sobie pytanie: czy średni wynik na maturze równy 4,00 jest dobrym wynikiem? Bez analizy można powiedzieć, że TAK. Jednak jeżeli uwzględnimy z jaką średnią uczniowie rozpoczynali naukę w szkole np.: 3,00 lub 5,00 to już odpowiedzi będą różne. Kadencję 2010-2014 rozpoczynaliśmy z ogromnym długiem, a zakończyliśmy z przyzwoitym zadłużeniem umożliwiającym podejmowanie nowych wyzwań i realizację potrzeb mieszkańców. Wynik oceny pracy Burmistrza i Radnych nasuwa się sam.

     Przez lata funkcjonowania w samorządzie gminnym zrealizowaliśmy szereg naszych pomysłów i programów pomimo posiadania większości w Radzie Miejskiej tylko w kadencji 2010 – 2014. Zawsze zadania realizowane są przez wspólne uzgodnienie Radnych i Burmistrza. Z większych zadań należy wymienić m.in.: budowa basenu, odrestaurowanie zamku i dawnego Zboru, budowa obiektów sportowych w mieście i na wsiach, budowy placów zabaw, budowa portu i zakup statków wycieczkowych, wybudowanie dwóch rond i zlecenie projektowania trzeciego, budowa lokali socjalnych, odrestaurowywanie starówki, przygotowanie gruntów i strony formalnej do podstrefy ekonomicznej, przygotowanie i rozpoczęcie budowy sieci ścieżek rowerowych, rozbudowa cmentarza i przygotowanie podstaw do budowy nowego cmentarza w bliskości miasta, wspieraliśmy sport wyczynowy oraz amatorski w szkołach i różnego rodzaju organizacjach, wspieraliśmy wiele inicjatyw społecznych w tym sulechowskie stowarzyszenia i wiele wiele innych. Na pewno inne organizacje chcą przypisać sobie zasługi za realizację powyższych zadań, ale wystarczy spojrzeć na nasze poprzednie programy oraz zajrzeć do protokołów obrad Rady Miejskiej, gdzie wyraźnie widać jak wiele z tych inwestycji były blokowane przez różne kluby Radnych.

    Starujemy w wyborach samorządowych w 2014 roku chcą przypilnować, aby wypracowane przez nas możliwości nie zostały zaprzepaszczone przez zwykłą zazdrość bądź nieudolność zarządzania. Będziemy pracować na rzecz mieszkańców gminy Sulechów szukając nowych zadań i możliwości ich finansowania, prowadząc do rozwoju gospodarczego, oświatowego, kulturalnego i sportowego. Liczy, że oddacie Państwo swój głos na pana Romana Rakowskiego i na kandydatów do Rady Miejskiej z listy KW FORUM.

Z poważaniem

Prezes Sulechowskiego Stowarzyszenia FORUM

Przewodniczący Rady Miejskiej w Sulechowie

Jan Zdzisław Rerus

Założyciele:

  • Andrasiak Mirosław
  • Bieława Mariusz
  • Bolechowski Krzysztof
  • Brodala-Szwedo Danuta
  • Cegłowski Karol
  • Chyziak Zbigniew
  • Gnyszka Dariusz
  • Kądziela Ryszard
  • Kostańska Aneta
  • Kotowski Kazimierz
  • Radwańska Mariola
  • Rerus Jan
  • Skórnicka Alicja
  • Staś Ryszard
  • Więcek Sylwester

Obecny Zarząd Stowarzyszenia:

1. Prezes Zarządu – Rerus Jan Zdzisław
2. Zastępca Prezesa Zarządu – Andrasiak Mirosław
3. Sekretarz – Roślik Krzysztof
4. Członek – Kądziela Ryszard Antoni
5. Członek – Chyziak Zbigniew Piotr

Obecna Komisja Rewizyjna:

1. Przewodniczący – Cegłowski Karol
2. Sekretarz – Ogorzelec Stanisław Jerzy
3. Członek – Skrok Artur

Poprzednie składy Zarządu

 

2002 – 2004

1. Prezes zarządu – Rerus Jan
2. Zastępca Prezesa zarządu – Bieława Mariusz
3. Sekretarz – Kądziela Ryszard
4. Członek – Andrasiak Mirosław

 

2004 – 2006

1. Prezes zarządu – Rerus Jan
2. Zastępca Prezesa zarządu – Bieława Mariusz
3. Sekretarz – Kądziela Ryszard
4. Członek – Roślik Krzysztof

 

2006 – 2008

1. Prezes zarządu – Rerus Jan
2. Zastępca Prezesa zarządu – Bieława Mariusz
3. Sekretarz – Roślik Krzysztof
4. Członek – Kądziela Ryszard
5. Członek – Kozakiewicz Ryszard

 

2008 – 2010

1. Prezes zarządu – Rerus Jan
2. Zastępca Prezesa zarządu – Bieława Mariusz
3. Sekretarz – Roślik Krzysztof
4. Członek – Kądziela Ryszard
5. Członek – Kozłowski Julian
6. Członek – Micewicz Przemysław

 

2010 – 2012

1. Prezes zarządu – Rerus Jan
2. Zastępca Prezesa zarządu – Bieława Mariusz
3. Sekretarz – Roślik Krzysztof
4. Członek – Kądziela Ryszard
5. Członek – Kozłowski Julian
6. Członek – Micewicz Przemysław
7. Członek – Chyziak Zbigniew
8. Członek – Murzicz Tadeusz

2012 – 2014

1. Prezes Zarządu – Rerus Jan (od 28.03.2013 roku, poprzednio zastępca)
2. Prezes Zarządu – Bieława Mariusz (do 28.03.2013 roku)
3. Zastępca Prezesa Zarządu – Chyziak Zbigniew (od 28.03.2013 roku)
4. Sekretarz – Roślik Krzysztof
5. Członek – Kądziela Ryszard
6. Członek – Skrok Artur
7. Członek – Adamczyk Ireneusz
8. Członek – Andrasiak Mirosław.

 

2014 – 2016

1. Prezes Zarządu – Rerus Jan Zdzisław
2. Zastępca Prezesa Zarządu – Andrasiak Mirosław
3. Sekretarz – Roślik Krzysztof
4. Członek – Kądziela Ryszard Antoni
5. Członek – Chyziak Zbigniew Piotr

 

2016 – 2018

1. Prezes Zarządu – Rakowski Roman
2. Zastępca Prezesa Zarządu – Rerus Jan Zdzisław
3. Sekretarz – Roślik Krzysztof
4. Członek – Kądziela Ryszard Antoni
5. Członek – Chyziak Zbigniew Piotr

 

2018 – 2020

1. Prezes Zarządu – Rakowski Roman
2. Zastępca Prezesa Zarządu – Rerus Jan Zdzisław
3. Sekretarz – Roślik Krzysztof
4. Członek – Kądziela Ryszard Antoni
5. Członek – Chyziak Zbigniew Piotr
6. Członek – Kotowski Marcin Wojciech